دوشنبه 03 دي 1403      10:10
 
 
Text/HTML


 

Text/HTML





آمار بازدید
Text/HTML
ثبت علامت تجاری توسط وکلای پایه یک دادگستری، خرید و فروش برند تجاری،علامت تجاری خود را برای فروش به ما بسپارید

 

 

کاربران محترم جهت نوشتن مطلب در تالار گفتگو ابتدا از بالای صفحه ثبت نام کرده و پس از ورود مطالب خود را اضافه و ثبت نمایند

 

 

لطفا تمام فیلدها را پر نموده و رمز عبور خود را بیش از 8 کارکتر انتخاب نمایید

ثبت نام تجاري،ثبت علامت تجاري،ثبت علائم تجاري،ثبت اسم تجاري،ثبت برندتجاري،ثبت لوگو،ترخیص،ترخیص کالا،ترخیص کار،گمرک،گمرکی،ترخیص کالا از گمرک،ثبت سفارش،حق العملکار گمرک، برند تجاری فروشی،علامت تجاری فروشی،نام تجاری فروشی،لوگوی تجاری فروشی،خرید و فروش علائم تجاری،خرید و فروش علامت تجاری،خرید و فروش برند تجاری،خرید و فروش نام تجاری،هزینه گمرکی،,بازرگاني,صادرات واردات,بندرعباس,مسافر,کالا,گمرک,تجارت,بازرگان,ترانزيت,ثبت سفارش,سفارش,پرفرما,پروفرما,کارت بازرگاني,طرح توجيهي,مستعمل,صنايع,کشتراني,ارشاد,حمل ونقل,فاکتور,گواهي مبدا,بيمه,عدل بندي,بانک,برات,برات وصولي,واردات در قبال صادرات,گمرک,تجارت,اظهارنامه,پيشنويس,کنسول گري,اخبار,کالا,مرجع,پشتيباني,محفوظ,خط,ترخيص کالا و خدمات ,ترخيص,کارت ,حق العمل، ثبت نام تجاري در ايران، ثبت نام تجاري محصول، ثبت نام تجاري کالا، مراحل ثبت نام تجاري، سازمان ثبت نام تجاري، اظهارنامه ثبت نام تجاري، فرم ثبت نام تجاري، اداره ثبت نام تجاري، هزينه ثبت نام تجاري، مدارک ثبت نام تجاري، شرايط ثبت نام تجاري، آدرس اداره ثبت نام تجاري، سامانه ثبت نام تجاري، نحوه ثبت نام تجاري، ثبت نام تجاري شرکت ، ثبت نام تجاري بين المللي ، ثبت نام صنعتي، ثبت نام تجاري در سيستم مادريد، ثبت نام تجارتي، ثبت علامت تجاري در ايران، ثبت علامت تجاري محصول، ثبت علامت تجاري کالا، مراحل ثبت علامت تجاري، سازمان ثبت علامت تجاري، اظهارنامه ثبت علامت تجاري، فرم ثبت علامت تجاري، اداره ثبت علامت تجاري، هزينه ثبت علامت تجاري، مدارک ثبت علامت تجاري، شرايط ثبت علامت تجاري، آدرس اداره ثبت علامت تجاري، سامانه ثبت علامت تجاري، نحوه ثبت علامت تجاري، ثبت علامت تجاري شرکت، ثبت علامت تجاري بين المللي ، ثبت علامت صنعتي، ثبت علامت تجاري در سيستم مادريد، ثبت علامت تجارتي، ثبت برند تجاري در ايران، ثبت برند تجاري محصول، ثبت برند تجاري کالا، مراحل ثبت برند تجاري، سازمان ثبت برند تجاري، اظهارنامه ثبت برند تجاري، فرم ثبت برند تجاري، اداره ثبت برند تجاري، هزينه ثبت برند تجاري، مدارک ثبت برند تجاري، شرايط ثبت برند تجاري، آدرس اداره ثبت برند تجاري، سامانه ثبت برند تجاري، نحوه ثبت برند تجاري، ثبت برند تجاري شرکت ، ثبت برند تجاري بين المللي ، ثبت برند صنعتي، ثبت برند تجاري در سيستم مادريد، ثبت برند تجارتي، ثبت علائم تجاري در ايران، ثبت علائم تجاري محصول، ثبت علائم تجاري کالا، مراحل ثبت علائم تجاري، سازمان ثبت علائم تجاري، اظهارنامه ثبت علائم تجاري، فرم ثبت علائم تجاري، اداره ثبت علائم تجاري، هزينه ثبت علائم تجاري، مدارک ثبت علائم تجاري، شرايط ثبت علائم تجاري، آدرس اداره ثبت علائم تجاري، سامانه ثبت علائم تجاري، نحوه ثبت علائم تجاري، ثبت علائم تجاري شرکت ، ثبت علائم تجاري بين المللي ، ثبت علائم صنعتي، ثبت علائم تجاري در سيستم مادريد، ثبت علائم تجارتي، ثبت اسم تجاري در ايران، ثبت اسم تجاري محصول، ثبت اسم تجاري کالا، مراحل ثبت اسم تجاري، سازمان ثبت اسم تجاري، اظهارنامه ثبت اسم تجاري، فرم ثبت اسم تجاري، اداره ثبت اسم تجاري، هزينه ثبت اسم تجاري، مدارک ثبت اسم تجاري، شرايط ثبت اسم تجاري، آدرس اداره ثبت اسم تجاري، سامانه ثبت اسم تجاري، نحوه ثبت اسم تجاري، ثبت اسم تجاري شرکت ثبت اسم تجاري بين المللي ، ثبت اسم صنعتي، ثبت اسم تجاري در سيستم مادريد، ثبت اسم تجارتي، ثبت لوگو تجاري در ايران، ثبت لوگو تجاري محصول، ثبت لوگو تجاري کالا، مراحل ثبت لوگو تجاري، سازمان ثبت لوگو تجاري، اظهارنامه ثبت لوگو تجاري، فرم ثبت لوگو تجاري، اداره ثبت لوگو تجاري، هزينه ثبت لوگو تجاري، مدارک ثبت لوگو تجاري، شرايط ثبت لوگو تجاري، آدرس اداره ثبت لوگو تجاري، سامانه ثبت لوگو تجاري، نحوه ثبت لوگو تجاري، ثبت لوگو تجاري شرکت ، ثبت لوگو تجاري بين المللي ، ثبت لوگو صنعتي، ثبت لوگو تجاري در سيستم مادريد، ثبت لوگو تجارتي،برند لباس،تاپ برند، نام برند،برند برها،انواع برند،برندهای معروف،دانشگاه برند، برند برتر،نام های تجاری،ترخیص خودرو،شرکت ترخیص کالا،گمرک تعرفه،سایت گمرک سایت گمرک ایران،اداره گمرک،سازمان گمرک،آزمون گمرک

 

تالار گفتگو
مدارک و هزینه های ثبت علامت تجاری
آخرین پست 04 اسفند 1392 04:24 ب.ظ بوسیله admin. 58 پاسخ ها.
مناسب چاپ
مرتب سازی:
قبلیقبلی
شما مجاز به پاسخ به پست نمی باشید.
صفحه 3 از 3 << < 123
مولف پیام ها
رضاییکاربر آفلاین می باشد
New Member
New Member
Posts:1

--
05 مهر 1391 11:03 ق.ظ  
چه کسانی می توانند از علامت تجارتی استفاده کنند؟
جواب : کسی که علامت تجارتی به نام او ثبت شده است و کسی که علامت موقتا یا دائم از سوی مالک به وی منتقل گردیده است.
4- آیا می توان با استفاده از علامت تجارتی واردات برخی کالاها را انحصاری کرد؟
جواب : بله ، این موضوع به لحاظ حقوقی است که یک فرد نسبت به مالکیت خود پیدا می کند . یعنی علامت تجارتی وقتی توسط یک شخص یا شرکت ثبت می شود حق استفاده از آن مربوط به ثبت کننده می باشد . کس دیگری نمی تواند از آن استفاده کند . بنابر این اگر شخصی با یک کارخانه تولید نوشابه قرار دادی داشته باشد که روزانه 1000 بطری با نام و علامت تجارتی تحت مالکیتش تولید کند . این کالاها با شرط ثبت علامت بر روی آن فقط برای سفارش دهنده قابل حمایت است و ایشان می تواند از این علامت استفاده و مانع استفاده دیگران و حتی کارخانه تولید کننده از علامت تجاری متعلق به سفارش دهنده نیز بشود
اسکندریکاربر آفلاین می باشد
New Member
New Member
Posts:1

--
05 مهر 1391 11:05 ق.ظ  
چه کسانی می توانند از علامت تجارتی استفاده کنند؟
جواب : کسی که علامت تجارتی به نام او ثبت شده است و کسی که علامت موقتا یا دائم از سوی مالک به وی منتقل گردیده است.
4- آیا می توان با استفاده از علامت تجارتی واردات برخی کالاها را انحصاری کرد؟
جواب : بله ، این موضوع به لحاظ حقوقی است که یک فرد نسبت به مالکیت خود پیدا می کند . یعنی علامت تجارتی وقتی توسط یک شخص یا شرکت ثبت می شود حق استفاده از آن مربوط به ثبت کننده می باشد . کس دیگری نمی تواند از آن استفاده کند . بنابر این اگر شخصی با یک کارخانه تولید نوشابه قرار دادی داشته باشد که روزانه 1000 بطری با نام و علامت تجارتی تحت مالکیتش تولید کند . این کالاها با شرط ثبت علامت بر روی آن فقط برای سفارش دهنده قابل حمایت است و ایشان می تواند از این علامت استفاده و مانع استفاده دیگران و حتی کارخانه تولید کننده از علامت تجاری متعلق به سفارش دهنده نیز بشود
صفاییکاربر آفلاین می باشد
New Member
New Member
Posts:1

--
05 مهر 1391 11:08 ق.ظ  
گونه بازاريابي مي تواند بر برند سازي تأثير بگذارد

زماني در ايالات متحده ، برندهائي نظير Campbell’s ، Kodak، K-Mart ، Polaroid، Oldsmobile و Levi’s به عنوان شاخص هاي قدرت برند شناخته مي شدند. اکنون همگي يا خيلي بيمار هستند و يا مانند Oldsmobile مرده اند؛ Levi’s طي هفت سال گذشته افولي نفس گيرو بي مهابا را تجربه کرده است. واقعاً وقتي برندهائي با چنين جايگاه قدرتمند، اينگونه و با اين سرعت به چنين وضعي دچار مي شوند، چه حرفي براي توان و قدرت مديريت برند باقي مي ماند. بحران تمايز در سال 2002، دو شرکت تحقيقاتي آمريکائي براي تحقيق در مورد اينکه "برندها در طبقه هاي گوناگون تا چه اندازه متمايز هستند؟"، خود را تجهيز کردند[1]. آنها 46 طبقه محصول/ خدمت را در اذهان مشتريان مورد بررسي قرار دادند و دريافتند که 40 مورد از برندهاي پيشرو در حال از دست دادن تمايز خود در اذهان مشتريان مي باشند. چنين استنباط مي شد که برندهاي پيشرو در چهار طبقه به حفظ تمايز خود پرداخته و تنها در دو طبقه تمايز خود را بيشتر مي کردند. در حمايت اين مطلب،تحقيق Ernest & Young راجع به برندهاي جديد نشانگر افزايش 80% ناتواني بود. اولين دليلي که براي ناتواني مورد توجه قرار مي گرفت کمبود تمايز بود. اکنون هر دانشجوي بازاريابي مي تواند به شما بگويد که برندها بايستي با اهدافشان يکپارچه باشند و براي توفيق در بازار، از رقبايشان متمايز باشند، اما نشانه و شواهدي وجود دارد مبني بر اينکه بازاريابي به نحوي ظرفيت ايجاد و مديريت برندهاي متمايز را از دست داده است. اين فقدان تمايز موجب گرديده است تا برندها به سمت رقابت در حوزه هاي قيمت سوق داده شوند و چرائي اولويت برندها ، مورد خدشه قرار گيرد. ناتواني در ايجاد تمايز، به اين نکته اشاره دارد که افول ما در حوزه بازاريابي ناشي از فقدان يک تفکر اصيل در مورد آن است يعني فقدان خلاقيت در موضوعات استراتژيک. يک استراتژي ناب براي برند، از الزامات ايجاد تمايز است. بنابراين خلاقيت براي توفيق در استراتژي برند( جايگاه سازي يا برند سازي آنطور که ما آن را مي ناميم) امري حياتي است. بيشتر مواقع بازاريابها تلاش مي نمايند تا با درخواست ساخت تبليغات منحصر به فرد از شرکتهاي تبليغاتي خود، يک استراتژي "من هم همينطور" مبتني بر منافع حاصل از طبقه محصول / خدمت براي مشتري را، اتخاذ نمايند. مسئله اينجاست که يک استراتژي از کارافتاده موجب مي گردد تا کليه افراد دست اندرکار اجراي آن نيز از حرکت باز بايستند. بحران تمايز مسئله اجرائي نيست. با تمام اينها به نظر مي رسد که بازاريابها به هنگام فرموله کردن استراتژي برند، توان تفکر خلاقانه خود را از دست داده اند يا شايد ما محدود به نوعي سيستم اعتقادي (پارادايم[2]) هستيم که با تفکر غائي آن در تقابل است. چهار انگاره اصلي علم بازاريابي علم بازاريابي مشتمل بر خوشه اي از فرآيندها و اعتقادات است که برخاسته از نياز مکاتب تجاري و کسب و کارهاي بزرگ براي نظام مند کردن فعاليتهاي بازاريابي، مي باشد. اين علم در ارتباط با بودجه بندي، مديريت ترويج، قيمت گذاري و بسياري ابعاد عملياتي بازاريابي، از عملکردي عالي برخوردار بوده است اما وقتي موضوع ايجاد و مديريت برند به ميان مي آيد مي بينيم که انگاره هاي اصلي علم بازاريابي بشدت با نياز اصلي برندها يعني تمايز، بيگانه بوده است. انگاره هاي ناگفته تضعيف کننده علم بازاريابي به شرح زير مي باشد: 1. به فرآيندها بيش از ايده ها اهميت دادن اعتقادي وجود دارد مبني بر اينکه يک فرآيند خوب سازمان داده شده مي تواند عملاً تمامي مسائل پيچيده کسب و کار را حل کند. مکاتب تجاري به مديران مي آموزند که چگونه از يک روند کلي براي حل مسائل و از روندهاي تخصصي در زمينه هاي خاص نظير عمليات، مالي و بازاريابي استفاده کنند. اين فرآيندها به همراه برخي اصول بنيادين را مديريت مي نامند. مديران فرآيندها، مي آموزند که به ايجاد شفافيت کمک کنند و تصميم گيري را روان و منطقي نمايند. ما همگي عاشق تحليل منطقي و سيستماتيک مبتني بر اعداد و ارقام هستيم و بدينترتيب نهايتاً بالا پائين کردن و آزمودن اولويتها و راه حلها، از ايجاد راه حلهاي خوب مهمتر شده اند. بناچار فرآيند از پردازش ايده ها اهميت بيشتري پيدا کرده است، زيرا سيستماتيک کردن ايده ها سخت است و سياه و سفيد کردن ايده ها کار آساني نيست. البته صادقانه بايستي اذعان کرد که قضاوت کردن راحت تر از مورد قضاوت قرار گرفتن است. 2. اگر پاي تحقيقات کمّي در ميان باشد، حقيقت دارد واگرنه ..... در علم بازاريابي مثل روز روشن است که "حقيقت در اعداد نهفته است". در نتيجه تحقيقات بازار کمّي تنها تحقيقي است که در فرهنگ امروزي کسب و کار قابل دفاع مي باشد و مديريت ارشد به آن نيازمند است زيرا نزديک ترين چيز به واقعيت است. 3. بهترين امتياز يعني بهترين ايده امتيازهاي آزمونهاي کمّي در علم بازاريابي بيانگر واقعيتهاي مربوط به خود مي باشند. طرح يک ايده به همين راحتي،کاري غير مسئولانه است. هر چيزي بايستي با محک کمّيت سنجيده شود و داراي نمونه هاي قابل اطمينان آماري باشد. اما نتيجه؟ وقتي که در اندازه گيري يک ايده جايگاه يابي يا ابتکار بازاريابي براي برخي شرکتهاي بسته بندي کالا به امتيازات خوبي مي رسيد، همينطوري هم ارزيابي مي شويد اما نتايج واقعي بازار در برابر اين امتيازات در درجه دوم قرار مي گيرند. اين موضوع اغلب به طرفهائي ختم مي شود که داراي ارتباط قوي تري با "طرفهاي آزمون گيرنده" هستند تا ايده پردازها ( شرکتهاي تبليغاتي و نظير آن). به فرض دو انگاره اول، جاي تعجب ندارد که ارزيابي ها بيشتر از ايده پردازي ها با ارزش تلقي گردند. 4. اگر از پشتيباني تحقيقات بازار استفاده نکنيد، برند سازي مي تواند براي کسب و کارتان خطرناک باشد بازار مکاني پيچيده و در حال تغيير است. کارها ممکن است اشتباه از آب در آيد اما اگر تمامي کارهاي لازم براي آزمون را به اجراء در آورديد و اگر امتياز خوبي گرفتيد، واقعاً چه کسي مي تواند شما را سرزنش نمايد؟ هرکس که در يک شکست درگير باشد مي تواند به امتيازها اشاره کند و بپرسد "کي ميدانست که ...؟" زمان عقب نشيني است به نظر ما با مشاهده تحقيقات و نتايج دست اول بدست آمده از علم بازاريابي، عاقلانه است که يافته هاي اخير روانشناسي، عصب شناسي و تحقيقات بازار را براي درک اينکه کجا ممکن است با چنين چارچوبه فکري از قافله عقب بيفتيم، مورد رسيدگي و مميزي قرار دهيم. آموخته هاي ما از اين اقدام فوق، انگشت اشاره به سمت اوضاع کمّي و فرآيند محور علم بازاريابي دارد. درحاليکه ناتواني هاي علم بازاريابي داراي مدارک و شواهد مستندي است، به نظر مي رسد فرآيندها و نظام ارزشي هدايت کننده اين نتايج در حال شکوفائي باشد. در واقع سيستم ارزشي موجود در قلب علم بازاريابي روز، به الگوي رفتاري خاصي منجر گرديده است که عملاً غير عاقلانه است يعني انجام مکرر يک کار و انتظار نتايج مختلف. ما در اين مقاله مي توانيم به تعداد محدودي از يافته هاي حاصل از مميزي خود که اعتبار علم بازاريابي تا آنجا که به برند مربوط مي شود را مورد ترديد قرار داده است، اشاره نمائيم. اثر زايونس[3] رابرت زايونس دانشمند روانشناس از دانشگاه استانفورد دريافته است که انسانها مقدمتاً پديده هاي نادر و ناآشنا را دوست ندارند. علاوه بر اين، ما هر چه بيشتر يک چيز را ببينيم، بيشتر از آن خوشمان مي آيد. راز بقاي انسان نيز با پرهيز وي از موارد آزمون نشده و ناآشنا بي ارتباط نيست. اگر برندها موفق شوند بايستي متمايز و مبتني بر استراتژيهاي ناآشنا باشند. بدبختانه اينها همان ايده هائي هستند که مردم مقدمتاً از آنها خوششان نمي آيد. به همين علت است که آزمون کمّي ايده هاي جايگاه يابي به احتمال قوي به طور نظام مند ايده هاي اصيل را مي کشد، و مردم ايده هائي را ترجيح مي دهند که به آنچه مي دانند نزديک باشد. بازاريابي که از اين نوع آزمون استفاده مي نمايد، ناخواسته راهبردي را برمي گزيند که تفاوت زيادي نداشته و نهايتاً در بازار با شکست مواجه مي گردد. شايد به همين علت باشد که برندهاي بسيار متمايز و موفقي نظيرWalkman،Absolut Vodka، نمايش تلويزيوني Seifeld و Baileys همگي در آزمون "شکست" خوردند. مدتها طول کشيد تا Seinfeld شروع به پرواز کند، اما اکنون خيلي ها آن را به عنوان بهترين و موفق ترين برنامه تلويزيوني آمريکا مورد تمجيد قرار مي دهند. هر تحقيق کمّي واقعاً کيفي و ذهني است هر محقق بازار، بخوبي مي داند که تصميمات ذهني زيادي در روند تصميم گيريها و تفسير يک تحقيق کمّي دخالت دارند: در طراحي خود تحقيق، در جمله بندي پرسشنامه، و در ارائه نتايج. اين کار مانند نوعي هنرمندي و هنرنمائي و به راحتي فعاليتهاي ذهني درگروه کانون است. به عنوان مثال نامگذازي بخش هاي بازار پس از تکميل مطالعه بخش بندي کمّي. به بخشهائي که بايستي هدف گذاري شوند هرگز نامهائي نظير "طرفداران استيک هاي خطرناک" يا "بي سوادهاي تنها" داده نمي شود. به آنها "نخبگان درحال ظهور" يا ديگر اسامي مثبت که مبين آن بخش باشد، اعطاء مي گردد. پايائي آماري پايائي آماري همانند حقيقت نيست. با اينحال غالباً اينگونه نشان داده مي شود. اگر يک سئوال را از افراد زيادي بپرسيم، بدانمعني نخواهد بود که به احتمال قوي مي تواند حقيقت را به ما بگويد. در واقع ما به طور ريشه اي از مردم مي خواهيم در مورد رفتارهائي پيش بيني و اظهار نظرکنند که آنان قادر به پيش گوئي در مورد آن به طور دقيق نمي باشند. مردم نمي توانند دقيقاً به ما بگويند که چه چيزي را در مورد خودشان نمي دانند. آقاي Paul Leinberger از NOP World به ما گفت: در بيشتر تحقيقات نگرش مصرف کننده اي که طي بيش از 50 سالها به اجراء در آورده ام، موارد بسيار زيادي است که بين آنچه مردم مي گويند مي خواهند انجام دهند با آنچه که واقعاً انچام مي دهند، همبستگي ناچيزي وجود دارد. جاي تعجب نيست زيرا دکتر عصب شناس Richard Restak مي گويد: "دلايلي در دست است که آگاهي کامل از انگيزه ها، هيجانات، و ديگر فعاليتهاي ذهني توسط افراد را مورد ترديد قرار مي دهد". اقتصاددان Robert Chambers گفته است: کمّي کردن اعتبار مي آورد اما ارقام و جداول ممکن است اغواء کننده باشند. ارقام واقعيت مربوط به خودشان را بيان مي کنند. بنابراين آنچه که مي تواند اندازه گيري شود و ازکار بيرون آيد نه تنها به عنوان واقعيت ديده مي شود، بلکه به عنوان تنها و يا تمام واقعيت ديده مي شود. آنچه به حساب آمده به رقم تبديل شده و فقط ارقام به حساب آمده اند. علم، ديگر علم بازاريابي را حمايت نمي کند اگر چنين منابع معتبري رفتار جاري ما را به چالش بکشانند، چرا بايد گوشمان را براي شنيدن مطالب بيشتر در مورد آن ببنديم؟ اولاً همانطور که استدلال شد، فرهنگ تجاري بشدت بر ارقام تکيه دارد. ارقام به عنوان حقيقت انگاشته مي شوند و بيشتر مديران ارشد هرگز در تمام زندگي خود يک دوره تحقيقات بازار را نگذرانده اند. مديران مياني که سعي مي کنند ايده هاي خود را بفروشند نيز مجبور به استفاده از نوعي آزمون کمّي براي اثبات مشروعيت طرز فکر خود مي شوند. ثانياً به نظر مي رسد جامعه تحقيقات بازار انگيزه ناچيزي در طرح اين مطالب داشته باشد. اين بدانمعني نيست که محققين بازار کمّي فاقد انگيزه و اعتقاد به مطرح نمودن اين مباحث هستند بلکه درست بعکس ما در مميزي خود دريافتيم عده بسياري داراي انگيزه بالا براي پيش کشيدن اين مطالب هستند. مسئله بجاي مانده در ذهن جامعه تحقيقات اين است که مشتريان،آماده خريد متدولوژيها ي منحصر به فرد يا گوناگون نيستند. ما به دور و تسلسل خود ادامه مي دهيم. به نظر مي رسد که تنها راه شکستن اين دور باطل آن است که سراغ مديران ارشد اجرائي برويم. آنها تقاضاي ارقامي را مي نمايند که غالباً شبهه انگيز است. آنان بر روي صندلي داغ برندهاي شکست خورده و رشد محدود درآمد سازماني نشسته اند. شايد آنها نيز تقاضاي رويکردهاي مختلفي را براي استفاده در ايجاد برند و ابتکارات جديد جايگاه يابي داشته باشند. با رشد مشاوره برند، دريافتيم که مديران ارشد اجرائي مقتدرترين حاميان ما هستند.وقتي واقعيتهائي در مورد چالش علم بازاريابي را با آنها در ميان بگذاريم آنها بيشتر از هر کس ديگر آماده دريافت ايده ها و رويکردهاي جديد هستند. مديران ارشد اجرائي بيش از هر کس ديگر آماده شنيدن مسائل برند و بازاريابي هستند اگر بازاريابي بخواهد دوباره به موتور خلاق رشد در آمد سازمانها تبديل گردد، بايستي به فراتر از فرآيند مديريتي بينديشد. افرادي که در دپارتمانهاي بازاريابي اشتغال دارند مي بايد ايده پرداز باشند نه متخصص آزمون فرآيندهاي مديريتي. مديران بازاريابي و مديران ارشد اجرائي بايد راجع به تجديد جايگاه ذهني دپارتمان بازاريابي، چاره اي بينديشند زيرا بنظر مي رسد اهميت موضوع در بسياري از شرکتها جدي گرفته نمي شود. ديدگاه مديران ارشد اجرائي در خصوص اين دپارتمان بايستي به عنوان منبع ايده سازي کسب و کار تغيير پيدا کند، تمايزي که به نظر مي رسد در بيشتر موارد ناديده گرفته مي شود. يک برند همان حکم آبرو و حيثيت يک محصول، خدمت و يا شرکتي را دارد که به نحوي مربوط به آن است. بطور مثال زماني که Nike (درست يا غلط) متهم به استفاده از نيروي کار در شرايط نا مناسب براي توليد محصولاتش شد، برند آن به علت يک تصميم گيري که مربوط به توليد بود، تحت تأثير قرار گرفت. اين مثال نشانگر ضرورت همگامي نزديک مأموريت يک شرکت با جايگاه ذهني مورد علاقه اش در بازار است. اين برند بايستي به يک اصل فراگير سازماني و فيلتر استراتژيک براي تصميم گيري در تمامي ابعاد کسب و کار تبديل گردد. ما از واژه "تم برند" به منظور توضيح مفهومي استفاده مي کنيم که حيثيت مورد نظر در اذهان مشتريان و همچنين مأموريت شرکت در اذهان کارکنان را توضيح مي دهد. بدينترتيب با بردن مفهوم "برند" به فراتر از دپارتمان بازاريابي، اهميت تصميم گيري در مورد برند را براي مديران ارشد اجرائي به تصوير مي کشيم. تم برند به مديران ارشد اجرائي اجازه مي دهد تا هدف اصلي کسب و کار خود را تعريف نمايند و باعث مي شود تا واحد بازاريابي دوباره به مرکز ثقل کسب وکار تبديل گردد. عصر يکه تازي علم بازاريابي بايستي به پايان برسد وقتي برندها به مديران ارشد کسب و کارها محول گرديد، آنها علم بازاريابي را به چالش مي کشانند. وقتي مدير ارشد اجرائي تغيير را بخواهد، انرژي و خلاقيت همه افراد درگير به نظر مي رسد که آزاد شود. ما در اعلام ضرورت يک عصر جديد براي برند سازي و مديريت، تنها نيستيم.Mark Earls کتابي را در مورد آنچه که وي "عصر خلاقيت مي نامد[4]" به رشته تحرير در آورده است. وي در اين کتاب از برندها به عنوان "جنبش يا انقلاب" سخن به ميان مي آورد.
میرحسینیکاربر آفلاین می باشد
New Member
New Member
Posts:1

--
05 مهر 1391 11:10 ق.ظ  
نقش هيجان در ساخت برند


TMBA: اعظم احمدي: شرکت مشاوره‌اي بين‌المللي مکنزي مي‌گويد، ايجاد "هيجان" براي مشتري به جاي "رضايت" بايد هدف کليدي بازاريابها باشد.

در گزارش جديدي اين شرکت مشاوره‌اي مدعي شده است که رضايت براي حفظ وفاداري مصرف کننده به کالا يا خدمت ضروري است اما هيجان براي جذب مشتريان جديد و يا تشويق خريداران براي خريد اضافه، لازم است.

اين مطالعه هيجان مشتري را به صورت، "احساس تجربه‌اي غيرمنتظره و مثبت" تعريف مي‌کند؛ و مي‌گويد: شرکتهايي که مي‌خواهند مشترياني براي درازمدت به دست آورند بايد مشتريان را شگفت زده، هيجانزده و فريفته کنند.

هيجان مشتري ارزش آني ايجاد مي‌کند زيرا مشتريان را وامي‌دارد که در مورد محصولات صحبت کنند و تمايل آنها به خريد و پرداخت بهاي بالاتر و ... افزايش يابد. لازم است تا متخصصان بازاريابي اين تمايل را درک کنند و با هدايت اين رويدادهاي اتفاقي فرضي، روندي براي توليد نظامند هيجانها ترتيب دهند.

مکنزي مدعي است که انتخاب تکنيکهاي درست تحقيقات بازار بخش ضروري در اين استراتژي است.

اين گزارش مي‌گويد:که هيجانهاي مشتري، هميشه در نقاط بيروني‌تر رخ مي‌دهد و در اندازه‌گيريهاي کمّي استاندارد مشخص نمي‌شوند. بنابراين توصيه مي‌شود از تکنيکهاي نوين و مقياسهايي که رديابي و ارزيابي احساسات را امکانپذير مي‌سازد مانند جمع‌آوري احساسات از طريق رسانه‌هاي اجتماعي، استفاده شود.

يک مطالعه موردي که مکنزي به عنوان شاهدي بر ديدگاه خود ارائه داد فيات است که در سال 2007 کمپين موفقي با عنوان "بيگ بنگ" براي فيات مدل 500 خود راه‌اندازي کرد اين کمپين موج عظيمي از احساسات مشتري را برانگيخت. در نتيجه اتوميبل‌ساز ايتاليايي توانست بيش از 30 درصد بيشتر از رقباي فيات 500 در همان مقوله فروش کند.

شرکت Tipp-Ex توليدکننده‌ي چسبهاي غلط‌گير و محصولات ديگر نيز با انتشار ويدئويي با عنوان "شکارچي و خرس"، بينندگان را به شدت به هيجان آورد . اين ويدئو بلافاصله پس از انتشار 10 ميليون بازديدکننده را جذب کرد و دهان به دهان در رسانه هاي اجتماعي، وبلاگها و تالارهاي گفتگوي آنلاين پخش شد.
دالوندکاربر آفلاین می باشد
New Member
New Member
Posts:1

--
05 مهر 1391 11:11 ق.ظ  
نقش هيجان در ساخت برند


TMBA: اعظم احمدي: شرکت مشاوره‌اي بين‌المللي مکنزي مي‌گويد، ايجاد "هيجان" براي مشتري به جاي "رضايت" بايد هدف کليدي بازاريابها باشد.

در گزارش جديدي اين شرکت مشاوره‌اي مدعي شده است که رضايت براي حفظ وفاداري مصرف کننده به کالا يا خدمت ضروري است اما هيجان براي جذب مشتريان جديد و يا تشويق خريداران براي خريد اضافه، لازم است.

اين مطالعه هيجان مشتري را به صورت، "احساس تجربه‌اي غيرمنتظره و مثبت" تعريف مي‌کند؛ و مي‌گويد: شرکتهايي که مي‌خواهند مشترياني براي درازمدت به دست آورند بايد مشتريان را شگفت زده، هيجانزده و فريفته کنند.

هيجان مشتري ارزش آني ايجاد مي‌کند زيرا مشتريان را وامي‌دارد که در مورد محصولات صحبت کنند و تمايل آنها به خريد و پرداخت بهاي بالاتر و ... افزايش يابد. لازم است تا متخصصان بازاريابي اين تمايل را درک کنند و با هدايت اين رويدادهاي اتفاقي فرضي، روندي براي توليد نظامند هيجانها ترتيب دهند.

مکنزي مدعي است که انتخاب تکنيکهاي درست تحقيقات بازار بخش ضروري در اين استراتژي است.

اين گزارش مي‌گويد:که هيجانهاي مشتري، هميشه در نقاط بيروني‌تر رخ مي‌دهد و در اندازه‌گيريهاي کمّي استاندارد مشخص نمي‌شوند. بنابراين توصيه مي‌شود از تکنيکهاي نوين و مقياسهايي که رديابي و ارزيابي احساسات را امکانپذير مي‌سازد مانند جمع‌آوري احساسات از طريق رسانه‌هاي اجتماعي، استفاده شود.

يک مطالعه موردي که مکنزي به عنوان شاهدي بر ديدگاه خود ارائه داد فيات است که در سال 2007 کمپين موفقي با عنوان "بيگ بنگ" براي فيات مدل 500 خود راه‌اندازي کرد اين کمپين موج عظيمي از احساسات مشتري را برانگيخت. در نتيجه اتوميبل‌ساز ايتاليايي توانست بيش از 30 درصد بيشتر از رقباي فيات 500 در همان مقوله فروش کند.

شرکت Tipp-Ex توليدکننده‌ي چسبهاي غلط‌گير و محصولات ديگر نيز با انتشار ويدئويي با عنوان "شکارچي و خرس"، بينندگان را به شدت به هيجان آورد . اين ويدئو بلافاصله پس از انتشار 10 ميليون بازديدکننده را جذب کرد و دهان به دهان در رسانه هاي اجتماعي، وبلاگها و تالارهاي گفتگوي آنلاين پخش شد.
بهرامزادهکاربر آفلاین می باشد
New Member
New Member
Posts:1

--
05 مهر 1391 11:13 ق.ظ  
اع خط مشي هاي رقابتي در بازار

?-خط مشي رهبري بازار:
بر اساس اين خط مشي، شرکت تلاش مي کند هزينه هاي توليد و توزيع خود را به حد اقل رسانده تا از طريق کاهش قيمت و افزايش سهم بازار ، سياستهاي بازاريابي خود را جهت در اختيار گرفتن بيشترين سهم بازار اعمال نمايد.
?-خط مشي تمايز در بازار:
در اين روش مديران شرکت برآنند که خط توليد محصول و برنامه بازاريابي کاملا جداگانه اي را براي خود تدارک ديده و به نوعي تحت عنوان شرکتهاي برتري طلب در طبقه رهبران صنعت مربوط به خود قرار گرفته و با رقباي خود به چالش برخيزند.
?-خط مشي تمرکز در بازار :
در اين خط مشي ، شرکت بجاي اينکه کل بازار را هدف قرار دهد فقط قسمتهاي کوچکي از آن را انتخاب کرده و فعاليتهاي خود را روي آن متمرکز مي کند. شرکتهاي تمرکز دهنده بازار معمولا قسمتهاي کوچکي از بازار را با توليدات تخصصي خود مورد هدف قرار مي دهند مانند شرکت بنز.
?-خط مشي ميانه روي در بازار:
شرکتهاي ميانه رو شرکتهايي هستند که مي کوشند در زمينه هاي مختلف بازار فعاليت کنند و اغلب در اين خصوص موفق نشده ونهايتا به عنوان شرکتهاي دنباله رو رهبران بازار سعي در حفظ سهم بازار فعلي خود دارند.
رهبران بازار بايد بر اوضاع حاکم بر صنعت مربوطه نظارت دائم داشته باشند زيرا شرکتهاي برتري طلب همواره در صدد استفاده از نقاط ضعف رهبران ،جهت کسب سهم بيشتري از بازار هستند.رهبر ان بازار بايد بکوشند براي اول بودن همواره حجم تقاضاي کل را افزايش داده وبا عمليات تهاجمي و تدافعي گوناگون از سهم بازار خود با اقتدار کامل محافظت نموده و سعي در افزايش اين سهم داشته باشند. رهبران بازار بايد به دنبال مصرف کنندگان جديد وموارد مصرف جديد کالاي خود بوده و يا به نوعي سبب مصرف بيشتر کالاي قبلي خود گردند که اين موضوع با تبليغات بيشتر صورت مي گيرد.يک رهبر بايد با نوآوري دائم در توليد کالا و ارائه خدمات بهتر همواره در پي افزايش کارآيي خويش نسبت به رقباي ديگر در بازار باشد.

انواع خط مشي هاي دفاعي در مقابل رقبا:
?-دفاع وضعيت: در اين روش شرکت استحکاماتي را در اطراف جايگاه فعلي خود ايجاد کرده و با اعمال تغييرات محيطي و بهينه سازي کالا در صدد بسط و توسعه محصولات خود مي باشد.
?-دفاع جناحي: شرکت رهبر ضمن حفظ وضعيت کلي خود بايد مراقب حمله رقبا از جناحهاي مختلف نيز باشد.
?-دفاع پيشکي: شرکتهاي رهبر مي توانند با نوعي دفاع هجومي از جلو به رقبا ضربه واردکنند،قبل از اينکه آنها بتوانند عليه شرکتهاي رهبر دست به اقدام جديدي بزنند.
?-دفاع ضد حمله: رهبران بازار ممکن است عليرغم دفاع جناحي و دفاع پيشکي مورد حمله قرار گيرند و در چنين حالتي معمولا به روش ضد حمله متوسل مي شوند که اغلب با افزايش تبليغات و ارائه محصولات ابداعي جديد صورت مي گيرد. شرکت هاي رهبر بايستي با کسب اطلاعات دقيق همواره سعي کنند ضد حمله موثرتري را عليه شرکتهاي رقيب تدارک ببينند.
?-دفاع متحرک: در اين شيوه دفاع، شرکتهاي رهبر دامنه فعاليتهاي خود را به بازارهاي جديد گسترش مي دهند،بازارهايي که بتوان در آينده از آن به عنوان پايگاههايي براي حمله يا دفاع استفاده کرد.با گسترش بازار،شرکت توجه خود را از کالاي فعلي به نيازهاي اساسي و وسيعتري از مشتري معطوف مي نمايد،تنوع در بازار و ورود به صنايع غير وابسته، راه حل استراتژيک ديگري است که مي تواند به عنوان فعاليتهاي جديد امکان رشد بهتري را براي شرکتهاي رهبر در بازار هدف فراهم سازد.
?-دفاع انقباضي: گاهي شرکتهاي رهبرقادر نيستند در تمام جبهه ها به دفاع بپردازند، در چنين وضعيتي بهترين کار دفاع انقباضي و خروج استراتژيک از بحران است،لذا در اين شرايط بايستي موقعيتهاي ضعيفتر در بازار را رها کرده و کليه نيروهاي خود را بر مواضع و فرصتهاي قويتر متمرکز نمود.
لازم به ذکر است که در بازار هدف با کسب سهم بيشتر، سودآوري افزايش خواهد يافت زيرا هزينه هاي توليد کاهش يافته و قيمت تمام شده پايين تر مي آيد،شايان توجه است که هر گونه افزايش سهم بازار ضرورتا منجر به افزايش سودآوري نمي شود و اين امر به خط مشي هاي اتخاذ شده شرکت براي دستيابي به سهم بازاربستگي دارد ، لذا بر اين اساس نبايد هزينه دستيابي به سهم بازار از منافع حاصله پيشي بگيرد.يک شرکت برتري طلب ابتدا با تعيين هدف استراتژيک و با توجه به رقباي خود سعي در افزايش سهم بازار داشته و با قبول مخاطرات زياد به رهبر بازار حمله ور شده و با ارائه يک مزيت رقابتي ضمن توجه به کيفيت بهتر و قيمت پايين تر مي تواند در بازار موفق شود.شرکتهاي برتري طلب مي توانند با انتخاب صحيح رقبا وتعيين درست هدف و ضمن توجه به شرايط موجود از رهبر بازار دوري کرده و براي کسب موفقيت به سهم بازار شرکتهاي کوچکتر حمله کنند.
صباییکاربر آفلاین می باشد
New Member
New Member
Posts:1

--
05 مهر 1391 11:16 ق.ظ  
اع خط مشي هاي رقابتي در بازار

?-خط مشي رهبري بازار:
بر اساس اين خط مشي، شرکت تلاش مي کند هزينه هاي توليد و توزيع خود را به حد اقل رسانده تا از طريق کاهش قيمت و افزايش سهم بازار ، سياستهاي بازاريابي خود را جهت در اختيار گرفتن بيشترين سهم بازار اعمال نمايد.
?-خط مشي تمايز در بازار:
در اين روش مديران شرکت برآنند که خط توليد محصول و برنامه بازاريابي کاملا جداگانه اي را براي خود تدارک ديده و به نوعي تحت عنوان شرکتهاي برتري طلب در طبقه رهبران صنعت مربوط به خود قرار گرفته و با رقباي خود به چالش برخيزند.
?-خط مشي تمرکز در بازار :
در اين خط مشي ، شرکت بجاي اينکه کل بازار را هدف قرار دهد فقط قسمتهاي کوچکي از آن را انتخاب کرده و فعاليتهاي خود را روي آن متمرکز مي کند. شرکتهاي تمرکز دهنده بازار معمولا قسمتهاي کوچکي از بازار را با توليدات تخصصي خود مورد هدف قرار مي دهند مانند شرکت بنز.
?-خط مشي ميانه روي در بازار:
شرکتهاي ميانه رو شرکتهايي هستند که مي کوشند در زمينه هاي مختلف بازار فعاليت کنند و اغلب در اين خصوص موفق نشده ونهايتا به عنوان شرکتهاي دنباله رو رهبران بازار سعي در حفظ سهم بازار فعلي خود دارند.
رهبران بازار بايد بر اوضاع حاکم بر صنعت مربوطه نظارت دائم داشته باشند زيرا شرکتهاي برتري طلب همواره در صدد استفاده از نقاط ضعف رهبران ،جهت کسب سهم بيشتري از بازار هستند.رهبر ان بازار بايد بکوشند براي اول بودن همواره حجم تقاضاي کل را افزايش داده وبا عمليات تهاجمي و تدافعي گوناگون از سهم بازار خود با اقتدار کامل محافظت نموده و سعي در افزايش اين سهم داشته باشند. رهبران بازار بايد به دنبال مصرف کنندگان جديد وموارد مصرف جديد کالاي خود بوده و يا به نوعي سبب مصرف بيشتر کالاي قبلي خود گردند که اين موضوع با تبليغات بيشتر صورت مي گيرد.يک رهبر بايد با نوآوري دائم در توليد کالا و ارائه خدمات بهتر همواره در پي افزايش کارآيي خويش نسبت به رقباي ديگر در بازار باشد.

انواع خط مشي هاي دفاعي در مقابل رقبا:
?-دفاع وضعيت: در اين روش شرکت استحکاماتي را در اطراف جايگاه فعلي خود ايجاد کرده و با اعمال تغييرات محيطي و بهينه سازي کالا در صدد بسط و توسعه محصولات خود مي باشد.
?-دفاع جناحي: شرکت رهبر ضمن حفظ وضعيت کلي خود بايد مراقب حمله رقبا از جناحهاي مختلف نيز باشد.
?-دفاع پيشکي: شرکتهاي رهبر مي توانند با نوعي دفاع هجومي از جلو به رقبا ضربه واردکنند،قبل از اينکه آنها بتوانند عليه شرکتهاي رهبر دست به اقدام جديدي بزنند.
?-دفاع ضد حمله: رهبران بازار ممکن است عليرغم دفاع جناحي و دفاع پيشکي مورد حمله قرار گيرند و در چنين حالتي معمولا به روش ضد حمله متوسل مي شوند که اغلب با افزايش تبليغات و ارائه محصولات ابداعي جديد صورت مي گيرد. شرکت هاي رهبر بايستي با کسب اطلاعات دقيق همواره سعي کنند ضد حمله موثرتري را عليه شرکتهاي رقيب تدارک ببينند.
?-دفاع متحرک: در اين شيوه دفاع، شرکتهاي رهبر دامنه فعاليتهاي خود را به بازارهاي جديد گسترش مي دهند،بازارهايي که بتوان در آينده از آن به عنوان پايگاههايي براي حمله يا دفاع استفاده کرد.با گسترش بازار،شرکت توجه خود را از کالاي فعلي به نيازهاي اساسي و وسيعتري از مشتري معطوف مي نمايد،تنوع در بازار و ورود به صنايع غير وابسته، راه حل استراتژيک ديگري است که مي تواند به عنوان فعاليتهاي جديد امکان رشد بهتري را براي شرکتهاي رهبر در بازار هدف فراهم سازد.
?-دفاع انقباضي: گاهي شرکتهاي رهبرقادر نيستند در تمام جبهه ها به دفاع بپردازند، در چنين وضعيتي بهترين کار دفاع انقباضي و خروج استراتژيک از بحران است،لذا در اين شرايط بايستي موقعيتهاي ضعيفتر در بازار را رها کرده و کليه نيروهاي خود را بر مواضع و فرصتهاي قويتر متمرکز نمود.
لازم به ذکر است که در بازار هدف با کسب سهم بيشتر، سودآوري افزايش خواهد يافت زيرا هزينه هاي توليد کاهش يافته و قيمت تمام شده پايين تر مي آيد،شايان توجه است که هر گونه افزايش سهم بازار ضرورتا منجر به افزايش سودآوري نمي شود و اين امر به خط مشي هاي اتخاذ شده شرکت براي دستيابي به سهم بازاربستگي دارد ، لذا بر اين اساس نبايد هزينه دستيابي به سهم بازار از منافع حاصله پيشي بگيرد.يک شرکت برتري طلب ابتدا با تعيين هدف استراتژيک و با توجه به رقباي خود سعي در افزايش سهم بازار داشته و با قبول مخاطرات زياد به رهبر بازار حمله ور شده و با ارائه يک مزيت رقابتي ضمن توجه به کيفيت بهتر و قيمت پايين تر مي تواند در بازار موفق شود.شرکتهاي برتري طلب مي توانند با انتخاب صحيح رقبا وتعيين درست هدف و ضمن توجه به شرايط موجود از رهبر بازار دوري کرده و براي کسب موفقيت به سهم بازار شرکتهاي کوچکتر حمله کنند.
شجاییکاربر آفلاین می باشد
New Member
New Member
Posts:1

--
05 مهر 1391 11:17 ق.ظ  
وظايف يک مشاور بازاريابي چيست؟

اگر حضور توماج فريدوني را در سمت مشاور بازاريابي تنها در حد تشريفات مي دانيد، تا به اينجا موفق بوده ايد اما متاسفانه وي مايل به حضور در يک جايگاه کليشه اي و غير کاربردي نيست.

مهمترين وظيفه يک مشاور بازاريابي، قرارداد شما در مسير صحيح برنامه ريزي هايتان براي بازار مي باشد. درواقع شما مي توانيد با مطرح کردن نظرات و پيشبيني هاي خود به سه نتيجه برسد:

?- راه اشتباه کدام است.

?- صحيح ترين مسير چه مي تواند باشد.

?- در صورت امکان راه سوم چيست و چگونه در آن مسير قرار خواهيم گرفت.

نکته مهم آن است که بدانيد وظيفه تدوين طرح هاي توجيهي در حوزه بازاريابي به عهده مشاور نبوده و او تنها مي توانند نقاط مضر، پرسود و مفيد را به شما نشان داده و شما را براي تکميل، بهبود و يا تعويض طرح راهنمايي کند.

همچنين مشاور بازاريابي موظف است تا با بررسي دقيق توانايي ها، پتانسيل ها و بودجه هاي در اختيار، مناسب ترين بازار و موقعيت مناسب را به شما معرفي نمايد.

آيا قرارداد مشاوره بازاريابي به صورت تضميني منعقد مي گردد؟

به هيچ وجه! چرا که تمامي حوزه هاي اختيار در دست شماست و مشاور تنها منبعي براي اطمينان از صحت تصميم گيري ها و با متوجه شدن اشکالات و اشتباهات احتمالي در برنامه ريزي ها و تصميم گيري ها مي باشد.

کدام کسب و کارها به حضور مشاوران بازاريابي نيازمندند؟
میثاقیکاربر آفلاین می باشد
New Member
New Member
Posts:1

--
10 مهر 1391 12:20 ب.ظ  
ه کسانی می توانند از علامت تجارتی استفاده کنند؟
جواب : کسی که علامت تجارتی به نام او ثبت شده است و کسی که علامت موقتا یا دائم از سوی مالک به وی منتقل گردیده است.
4- آیا می توان با استفاده از علامت تجارتی واردات برخی کالاها را انحصاری کرد؟
جواب : بله ، این موضوع به لحاظ حقوقی است که یک فرد نسبت به مالکیت خود پیدا می کند . یعنی علامت تجارتی وقتی توسط یک شخص یا شرکت ثبت می شود حق استفاده از آن مربوط به ثبت کننده می باشد . کس دیگری نمی تواند از آن استفاده کند . بنابر این اگر شخصی با یک کارخانه تولید نوشابه قرار دادی داشته باشد که روزانه 1000 بطری با نام و علامت تجارتی تحت مالکیتش تولید کند . این کالاها با شرط ثبت علامت بر روی آن فقط برای سفارش دهنده قابل حمایت است و ایشان می تواند از این علامت استفاده و مانع استفاده دیگران و حتی کارخانه تولید کننده از علامت تجاری متعلق به سفارش دهنده نیز بشود.
میثاقیکاربر آفلاین می باشد
New Member
New Member
Posts:1

--
10 مهر 1391 12:20 ب.ظ  
ه کسانی می توانند از علامت تجارتی استفاده کنند؟
جواب : کسی که علامت تجارتی به نام او ثبت شده است و کسی که علامت موقتا یا دائم از سوی مالک به وی منتقل گردیده است.
4- آیا می توان با استفاده از علامت تجارتی واردات برخی کالاها را انحصاری کرد؟
جواب : بله ، این موضوع به لحاظ حقوقی است که یک فرد نسبت به مالکیت خود پیدا می کند . یعنی علامت تجارتی وقتی توسط یک شخص یا شرکت ثبت می شود حق استفاده از آن مربوط به ثبت کننده می باشد . کس دیگری نمی تواند از آن استفاده کند . بنابر این اگر شخصی با یک کارخانه تولید نوشابه قرار دادی داشته باشد که روزانه 1000 بطری با نام و علامت تجارتی تحت مالکیتش تولید کند . این کالاها با شرط ثبت علامت بر روی آن فقط برای سفارش دهنده قابل حمایت است و ایشان می تواند از این علامت استفاده و مانع استفاده دیگران و حتی کارخانه تولید کننده از علامت تجاری متعلق به سفارش دهنده نیز بشود.
میرزاییکاربر آفلاین می باشد
New Member
New Member
Posts:1

--
10 مهر 1391 12:23 ب.ظ  
ه کسانی می توانند از علامت تجارتی استفاده کنند؟
جواب : کسی که علامت تجارتی به نام او ثبت شده است و کسی که علامت موقتا یا دائم از سوی مالک به وی منتقل گردیده است.
4- آیا می توان با استفاده از علامت تجارتی واردات برخی کالاها را انحصاری کرد؟
جواب : بله ، این موضوع به لحاظ حقوقی است که یک فرد نسبت به مالکیت خود پیدا می کند . یعنی علامت تجارتی وقتی توسط یک شخص یا شرکت ثبت می شود حق استفاده از آن مربوط به ثبت کننده می باشد . کس دیگری نمی تواند از آن استفاده کند . بنابر این اگر شخصی با یک کارخانه تولید نوشابه قرار دادی داشته باشد که روزانه 1000 بطری با نام و علامت تجارتی تحت مالکیتش تولید کند . این کالاها با شرط ثبت علامت بر روی آن فقط برای سفارش دهنده قابل حمایت است و ایشان می تواند از این علامت استفاده و مانع استفاده دیگران و حتی کارخانه تولید کننده از علامت تجاری متعلق به سفارش دهنده نیز بشود.
خرسندیکاربر آفلاین می باشد
New Member
New Member
Posts:1

--
10 مهر 1391 12:28 ب.ظ  
ه کسانی می توانند از علامت تجارتی استفاده کنند؟
جواب : کسی که علامت تجارتی به نام او ثبت شده است و کسی که علامت موقتا یا دائم از سوی مالک به وی منتقل گردیده است.
4- آیا می توان با استفاده از علامت تجارتی واردات برخی کالاها را انحصاری کرد؟
جواب : بله ، این موضوع به لحاظ حقوقی است که یک فرد نسبت به مالکیت خود پیدا می کند . یعنی علامت تجارتی وقتی توسط یک شخص یا شرکت ثبت می شود حق استفاده از آن مربوط به ثبت کننده می باشد . کس دیگری نمی تواند از آن استفاده کند . بنابر این اگر شخصی با یک کارخانه تولید نوشابه قرار دادی داشته باشد که روزانه 1000 بطری با نام و علامت تجارتی تحت مالکیتش تولید کند . این کالاها با شرط ثبت علامت بر روی آن فقط برای سفارش دهنده قابل حمایت است و ایشان می تواند از این علامت استفاده و مانع استفاده دیگران و حتی کارخانه تولید کننده از علامت تجاری متعلق به سفارش دهنده نیز بشود.
امینکاربر آفلاین می باشد
New Member
New Member
Posts:1

--
11 مهر 1391 09:56 ق.ظ  
مدارک لازم جهت تقاضای ثبت طرح صنعتی


1- تکمیل دونسخه اظهارنامه طرح صنعتی؛

جهت دانلود اظهارنامه تقاضای طرح صنعتی اینجا را کلیک نمایید

2- مدارك مثبت هويت متقاضي؛
الف) اشخاص حقیقی: کپی برابر اصل شده شناسنامه و کپی کارت ملی
ب) اشخاص حقوقی: آخرین روزنامه رسمی دلیل مدیریت کپی برابر اصل شده شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضاء
3- مدارك نماينده قانونی: درصورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی (وکیل، دارنده یا دارندگان حق امضا برای اشخاص حقوقی و ...) به عمل آید مدارک آن ضمیمه گردد.
4- مدارک مثبت هویت طراح: ارائه کپی برابر اصل شده شناسنامه و کارت ملی طراح
5- اگر طرح صنعتي دو بعدي باشد، پنج نمونه از شكل يا تصوير گرافيكي يا پنج نمونه از طرح ترسيم شده؛
6- اگر طرح صنعتي سه بعدي باشد، پنج نمونه از شكل يا تصوير گرافيكي يا پنج نمونه از طرح ترسيم شده از تمامي جوانب طرح موردتقاضا؛
7- در طرح صنعتي سه بعدي، مرجع ثبت مي‌تواند ماكتي از آن را به همراه اظهارنامه درخواست نمايد. اندازه ماكتي كه متقاضي از مدل طرح خود ارائه مي‌دهد، بايد حداكثر 20×20×20 سانتي متر و وزن آن حداكثر 2 كيلوگرم و از ماده‌اي بادوام و غيرفاسد شدني باشد.
8- درصورتیکه متقاضی بخواهد طرح مورد درخواست وی منتشر نگردد، همراه مدارک درخواست كتبي مبنی بر تأخير انتشار آگهي ثبت طرح صنعتي با تعيين مدت تأخیر (حداکثر یک سال).
9- چنانچه طراح مالک نباشد و همچنین نخواهد نام وی در مدارک و آگهی طرح صنعتی قید شود باید درخواست كتبي مبني بر عدم ذكر نام خود را ضمیمه نماید.
10- رسيد مربوط به پرداخت هزينه های قانونی:
الف) هزینه اظهارنامه اشخاص حقیقی مبلغ 50.000ریال برای اشخاص حقوقی 150.000ریال به حساب سیبا شماره 2171329015001 بانک ملی بنام تمرکز وجوه درآمد خدمات ثبتی اداره کل مالکیت صنعتی (قابل پرداخت در کلیه شعب بانک ملی سراسر کشور)را ضمیمه نماید.«جدول پیوست3»
ب) معادل ارزی کلیه هزینه ها و تعرفه ای ثبتی علامت بر مبنای فرانک سوئیس می بایست به شماره حساب ارزی 740001 نزد بانک ملی- شعبه عباس آبادغربی(803) به نام خدمات ثبتی اداره کل مالکیت صنعتی واریزگردد.
11- استفاده از حق تقدم :درصورتی که متقاضی یا متقاضیان ثبت بخواهند به استناد تقاضای ثبت یا ثبت خارج ازکشور از مزایای حق تقدم (حداکثر6ماه) استفاده نمایند می بایست مدارک مربوط به حق تقدم را همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف 15روز از آن تاریخ تسلیم کنند.
توجه1- طرح چاپ شده اشكال و تصاوير گرافيكي يا ترسيم شده، موضوع بندهاي 4 و5 فوق، بايد حداكثر در ابعاد 20×20 سانتي متر باشد و در آن رنگي بودن يا نبودن اشكال و تصاوير تصريح گردد.
توجه2- در صورت نیاز به ارائه ماكتي از مدل طرح، مرجع ثبت مي‌تواند ماكت مزبور را ممهور به مهر و تاريخ نموده به متقاضي اعاده نمايد. (تشخیص ارائه ماکت با مرجع ثبت می باشد.)
کرمزادهکاربر آفلاین می باشد
New Member
New Member
Posts:1

--
11 مهر 1391 09:59 ق.ظ  
مدارک مورد نیازبرای اشخاص حقوقی یا شرکتها

ارائه پروانه بهره برداري يا مجوز توليد یا پروانه کسب برابر اصل شده
تصوير اولين روزنامه رسمي شركت(آگهی تاسیس)و روزنامه رسمي آخرين تغييرات هیات مدیره شركت (دوره آن منقضی نشده باشد.)
تصوير برابر اصل شده شناسنامه و كارت ملي دارندگان حق امضای اوراق بهادار شرکت و کدپستی 10رقمی
كارت بازرگاني برابر اصل شده شناسنامه شخص حقوقی(در صورتيكه علامت مورد نظر لاتين باشد)
تصوير علامت مورد نظر به ابعاد 8*8 سانتيمتر به تعداد 15 عدد و توضیح در خصوص علامت و توصیف
امضای وکالتنامه توسط دارندگان حق امضای مجاز اوراق بهادار و مهر شرکت
دادبخشکاربر آفلاین می باشد
New Member
New Member
Posts:1

--
11 مهر 1391 10:01 ق.ظ  
مدارک مورد نیازبرای اشخاص حقوقی یا شرکتها

ارائه پروانه بهره برداري يا مجوز توليد یا پروانه کسب برابر اصل شده
تصوير اولين روزنامه رسمي شركت(آگهی تاسیس)و روزنامه رسمي آخرين تغييرات هیات مدیره شركت (دوره آن منقضی نشده باشد.)
تصوير برابر اصل شده شناسنامه و كارت ملي دارندگان حق امضای اوراق بهادار شرکت و کدپستی 10رقمی
كارت بازرگاني برابر اصل شده شناسنامه شخص حقوقی(در صورتيكه علامت مورد نظر لاتين باشد)
تصوير علامت مورد نظر به ابعاد 8*8 سانتيمتر به تعداد 15 عدد و توضیح در خصوص علامت و توصیف
امضای وکالتنامه توسط دارندگان حق امضای مجاز اوراق بهادار و مهر شرکت
صالحیکاربر آفلاین می باشد
New Member
New Member
Posts:1

--
03 آبان 1391 11:29 ق.ظ  
مشاوره حقوقی و وکالت در ثبت علائم تجاری و طرح و دفاع از كليه دعاوي در این خصوص، مشاوره حقوقی و وکالت در زمينه انعقاد كليه قراردادهاي عمومي و خصوصي و بین المللی، پشتيباني اجراي قراردادها،طرح و دفاع از كليه دعاوي راجع به قراردادهاي مربوط به مشارکت مدنی يا هر نوع قرارداد حاوی تعهد
شکورکاربر آفلاین می باشد
New Member
New Member
Posts:1

--
03 آبان 1391 11:34 ق.ظ  
مشاوره حقوقی و وکالت در ثبت علائم تجاری و طرح و دفاع از كليه دعاوي در این خصوص، مشاوره حقوقی و وکالت در زمينه انعقاد كليه قراردادهاي عمومي و خصوصي و بین المللی، پشتيباني اجراي قراردادها،طرح و دفاع از كليه دعاوي راجع به قراردادهاي مربوط به مشارکت مدنی يا هر نوع قرارداد حاوی تعهد
آریانکاربر آفلاین می باشد
New Member
New Member
Posts:1

--
28 دي 1391 11:33 ق.ظ  
هزینه ثبت علامت تجاری برای شرکت تولید یونولیت چقدر میباشد؟
مدیر سایتکاربر آفلاین می باشد
New Member
New Member
Posts:12

--
07 ارديبهشت 1392 06:14 ب.ظ  
ثبت،فروش،برند،نام،علامت،علائم،تجاری،برندفروشی
ثبت نام تجاری،علائم تجاری،علامت تجاری فروشی ، برند تجاری فروشی،برندتجاری،لوگو،فارسی + لاتین

خرید و فروش نام و علامت تجاری،برند تجاری فروشی

برند تجاری خود را برای فروش به بسپارید تا با قیمت و زمان مناسب آنرا به فروش رسانیم

برای مشاهده لیست برندتجاری فروشی از سایت ما دیدن فرمایید

www.brand7.ir

09123707174+02166922906+02166923003

جهت اشخاص حقیقی و حقوقی بصورت تخصصی توسط وکلای پایه یک دادگستری
جهت دریافت استاندارد و بهداشت
با قیمت مناسب و کمترین هزینه

تمدید علائم تجاری،اضافه کالا برای علامت های تجاری ثبت شده

ثبت طرح صنعتی، ثبت اختراع بصورت تخصصی



خرید و فروش نام و علامت تجاری،برند تجاری فروشی

برند تجاری خود را برای فروش به بسپارید تا با قیمت و زمان مناسب آنرا به فروش رسانیم

برای مشاهده لیست برندتجاری فروشی از سایت ما دیدن فرمایید

ثبت بین المللی نام و علامت تجاری در کشورهای مختلف دنیا از طریق سیستم مادرید

ارائه کلیه خدمات در تهران و شهرستانها

شرکت تدبیر تجارت اسپیدار
جهت راهنمایی بیشتر با ما تماس بگیرید

www.iranbc.ir



mahdi.shokouhi@gmail.com



اعتماد ، صداقت ، کیفیت و امانت از ویژگی های ماست.
مدیر سایتکاربر آفلاین می باشد
New Member
New Member
Posts:12

--
04 اسفند 1392 04:24 ب.ظ  
از سوی دبیر کمیته فقهی سازمان بورس؛
مصوبه بازار دارایی‌های فکری منتشر شد
» سرویس: اقتصادي - بانك، بيمه، بورس
کد خبر: 92100100136
یکشنبه ۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۲

کمیته تخصصی فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار در جلسه اخیر خود با راه‌اندازی بازار دارایی‌های فکری موافقت کرد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سید عباس موسویان، دبیر کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار مصوبه اخیر این کمیته درباره راه اندازی بازار دارایی های فکری را منتشر کرد.

متن کامل مصوبه کمیته تخصصی فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار با موضوع بازار دارایی های فکری به شرح زیر است:

مقدمه

یافته‌های پژوهشی، علمی و اختراعات در ارتقای کیفیت زندگی بشر و توسعه سطح رفاه جامعه و تحولات اقتصادی و اجتماعی بین المللی نقش به سزایی ایفا می کنند، اما این یافته ها تا زمانی که جنبه کاربردی پیدا نکنند و به بازار عرضه نشوند و در دسترس متقاضیان قرار نگیرند از اهمیت اقتصادی لازم برخوردار نخواهند بود و نه تنها هزینه های تحقیق و تولید را جبران نخواهند کرد، بلکه بدون استفاده از جریان تولید انبوه و تبدیل به تکنولوژی مولد به دور می‌مانند.

دارایی فکری

حقوق و مالکیت معنوی ثبت شده نزد مراجع رسمی ثبت کشور از جمله حق ثبت اختراع، علائم تجاری، طرح های صنعتی و کشاورزی است.

دیدگاه مراجع تقلید پیرامون دارایی فکری

با توجه به استفتائاتی که از غالب مراجع تقلید شده به ویژه پس از قانون گذاری توسط مجلس، دارایی فکری را به عنوان مال قابل معامله تأیید می کنند.

جایگاه حقوقی دارایی فکری

سال 1386 مجلس شورای اسلامی با تصویب قانون، ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری را به رسمیت شناخت و جایگاه قانونی به آن‌ها داد.

ضوابط معامله دارایی فکری در فرابورس

مطابق ضوابط "بازار دارایی فکری فرابورس ایران" مالک یا مالکان پس از طی مراحل مقتضی و ارایه ی مدارک لازم جهت احراز اصالت و هویت دارایی فکری و مالک، استعلام ثبت دارایی فکری از طریق مراجع ذی صلاح و ارایه طرح کسب و کار برای ارزش گذاری رسمی، اقدام به عرضه دارایی فکری مبتنی بر دارایی ثبت شده در مراجع ذی صلاح و واگذاری آن از طریق بازار دارایی فکری فرابورس ایران می نماید.

شیوه‌های معامله دارایی فکری

دارایی فکری به روش‌های ذیل قابل معامله در فرابورس است.

1. انتقال قطعی و همیشگی دارایی فکری،

2. واگذاری حق بهره برداری از دارایی فکری برای مدت معین،

3. واگذاری حق بهره برداری از دارایی فکری برای مقدار معین،

4. مشارکت مالک دارایی فکری با بهره‌ بردار به صورت دائم یا برای مدت یا مقدار معین.

نظر کمیته فقهی

کمیته فقهی بعد از بررسی ابعاد مختلف موضوع و بعد از تایید مالیت و مالکیت دارایی فکری به ویژه بعد از تصویب قانون، نسبت به معامله و نقل و انتقال آن به صورت ذیل به جمع‌بندی رسید.

1. انتقال قطعی و همیشگی دارایی فکری از طریق بیع یا صلح حق مالی صحیح است.

2. مشارکت مالک دارایی فکری با بهره‌ بردار به صورت دائم یا برای مدت یا مقدار معین بر اساس قرارداد شرکت صحیح بوده و دارایی فکری به عنوان آورده شریک قیمت‌گذاری شده و جزو مال مشاع شرکت محسوب می‌شود.

3. واگذاری حق بهره برداری از دارایی فکری برای مدت یا مقدار معین می‌تواند در قالب قرارداد معاوضه یا صلح انجام گیرد.

4. واگذاری حق بهره برداری از دارایی فکری برای مدت یا مقدار معین به عنوان قرارداد اجاره محل تردید است و قرار شد از مراجع استفتاء شود.
شما مجاز به پاسخ به پست نمی باشید.
صفحه 3 از 3 << < 123


Active Forums 4.2
NOT LICENSED FOR PRODUCTION USE
www.activemodules.com