دلایل موفقیت برند رولکس
خلاقیت، نوآوری، کیفیت بالای محصولات، همگام شدن با تکنولوژیهای مدرن دنیا، پیدا کردن مخاطبان جدید و … از جمله راهکارهایی است که برند با سابقه ای مانند رولکس آنها را در برنامه ریزی های بازاریابی خود گنجانده تا بتواند مانند قرن گذشته، در قرن حاضر نیز پادشاه بلامنازع صنعت ساعت سازی در سطح دنیا به شمار رود.
متوان گفت برند ساعت رولکس از جمله مهم ترین برندهایی باشد که با یادآوری آن ساعت مچی در ذهن بسیاری از مردم دنیا، خاطر نشان می شود. بر این اساس باید گفت این نام تجاری در ذهن بسیاری از مردم دنیا ریشه دوانده است و به عنوان یک برند لوکس مشاهده می شود، حتی افرادی که توانایی خرید این ساعت را نیز نداشته باشند، با نام و هویت آن کمابیش آشنا هستند، بنابراین در این مقاله تلاش کرده ایم تا رمز موفقیت برند صد و چند ساله رولکس را برای تبدیل شدن به نامی جهانی بررسی کنیم و ابزارهای تبلیغاتی این برند را به عنوان یکی از مطرح ترین برندهای ساعت مچی تبیین کنیم.
این شرکت که در سال ۱۹۰۵ تأسیس شده، توانسته در این دوره صد ساله به موفقیت چشم گیری در زمینه تولید ساعت دست یابد؛ برندی که در کنار نام خود مفاهیمی مانند ثروت، موفقیت و نفوذ را به ذهن متبادر می کند.
چگونه یک نام تجاری صد و اند ساله در عصر دیجیتال نیز رونق می یابد؟
هنگامی که یک برند هویت خود را در طی زمانی طولاتی ثابت قرار داده باشد، پبداکردن مخاطبان جوان برای برند مذکور از جمله دغدغه های اصلی بازاریابان خواهد بود، چراکه این برند هویت خود را میان نسل های قبل به دست آورده است و احیای این هویت در بین نسل جدید نیاز به استراتژی های خاص دارد، به همین خاطر گروه ها و کمپین های بازاریابی رولکس نیز برقراری ارتباط با نسل جوان را سرلوحه برنامه ریزی های تبلیغاتی خود قرار داده اند، به این معنا که اگرچه در گذشته تبلیغات چاپی و بعد نیز تلویزیونی بهترین ابزارهای بازاریابی برای برند رولکس به شمار می آمد و این برند از طریق آنها توانسته بود مخاطبان وفادار به خود را پیدا کند، اما در دنیای امروز که فضای دیجیتال در زندگی مردم نفوذ زیادی داشته است، حضور در رسانه های اجتماعی و فعالیت مستمر در فضای دیجیتال از جمله راهکارهای اصلی برند رولکس در جذب مخاطبان جوان تر بوده است. چراکه مخاطبان گذشته برند رولکس، در گروه های سنی بالا قرار گرفتند و بر این اساس یافتن مخاطب جوان یکی از مهم ترین دغدغه های حال برنامه های تبلیغاتی این کمپانی به حساب می آید.
تربیت نسل های مصرف کننده
تربیت یک نسل مصرف کننده و ایجاد حس وفاداری در آنها، از جمله اهداف اساسی برند رولکس یه شمار می آید که به خوبی توانسته است در صد ساله گذشته آن را به انجام برساند و اینک نیز در آغاز قرن بیست و یکم به دنبال ایجاد یک نسل مصرف کننده با مخاطبان جدید است که با توجه به عصر دیجیتال، راهکارهای خاص خود را می طلبد، بنابراین می توان امیدوار بود که برند رولکس بتواند هویت تجاری خود را بین مخاطبان دیجیتالی خود نیز به تثبیت برساند. در همین راستا، حضور فعال این برند در صفحات مجازی مانند فیس بوک، یوتیوب، توئیتر و … نشان دهنده اهمیتی فراوانی است که این برند به تربیت نسل های مصرف کننده در برنامه های بازاریابی خود می دهد.
وفاداری مشتری در گرو ارائه کیفیت بالا
ساعت های مچی رولکس بیش از هر چیزی منحصربه فرد هستند و طراحی خاص خود را خواهند داشت، ضمن اینکه استفاده از فناوری های جدید نیز از دیگر خصایص عمده این برند محسوب می گردد، می توان گفت برند رولکس مشتریان خواهان خود را دارد و به همین دلیل نیز در طراحی و ارائه محصولات خود به شدت سختگیر بوده و کیفیت بالای محصول را در دستورالعمل تولیدات خود قرار می دهد، به همین دلیل این برند توانسته است مشتریان خاص و در عین حال وفاداری را پیدا کند که تنها برند مورد نظر آن ها برای ساعت مچی، نام لاکچری رولکس است. رسیدن به چنین مرحله ای که وفاداری مشتری نام دارد، در گرو ارائه محصولات بی عیب و نقص و باکیفیت در دوره ای طولانی است که باعث جلب اعتماد مشتریان گردیده و این نام تجاری را در ذهن شان حک می کند.
برندی با یک سده نوآوری
برند رولکس اولین نمونه های ساعت های ضد آب را تولید کرده است و بر این اساس می توان گفت که نوآوری مذکور، در انحصار این برند قرار دارد. ارائه محصولات با کیفیت که مطابق با فناوری های روز دنیا انجام می پذیرد، روندی است که نام تجاری رولکس برای نوآوری های بیشتر خود در پی گرفته است و در این میان، خصوصاً در زمینه ساعت های ضد آب به طور خاص نوآوری های قابل توجهی را انجام داده است.
بنابراین مس توان گقت که یکی از استراتژی های مهم برند رولکس که آن را در بین مردم جهان به یک نام تجاری قابل اعتماد تبدیل تموده، نوآوری های قابل توجهی است که در زمینه تولید محصولات خود ارائه می دهد. جالب است بدانید که اولین تبلیغ ساعت های ضد آب رولکس در سال ۱۹۲۷ توسط نخستین زن شناگر انگلیسی به نام مرسدس گلیتز صورت گرفت که این ساعت را در طول شنا دور گردن خود انداخته بود و بعد از شنا نیز با همین وضعیت عکسی از او گرفته شد و در صفحه اول روزنامه های آن زمان به چاپ رسید. این نوآوری خاص که آغاز تبلیغات آن در سال ۱۹۲۷ بود، کماکان در برنامه تبلیغاتی برند رولکس قرار دارد و امروزه غواصان و شناگران ماهر دنیای ورزش، از جمله ابزارهای تبلیغاتی آن به شمار می روند.
برند رولکس,برند ساعت رولکس,جلب اعتماد مشتری
مشتریانی که ابزار تبلیغاتی نیز هستند
رولکس برندی است که در کنار نام های خاصی معنای بیشتری پیدا خواهد کرد، کمپین های تبلیغاتی این برند به خوبی از این موضوع آگاه بوده و همین امر را به یکی از ابزارهای مهم بازاریابی خود تبدیل کرده اند. به عنوان مثال، در یکی از تبلیغات این برند، عکس های افراد مشهوری را خواهیم دید که ساعت های مچی رولکس در دست آنها خودنمایی می کند.
مرلین مونرو، مارلون براندو، رابرت دنیرو و … چهره های مشهوری هستند که مطمئناً تأثیر زیادی بر مخاطبان خواهند گذاشت و بر همین اساس نیز می توان گفت که بسیاری از مشتریان برند رولکس، به عنوان ابزارهای تبلیغاتی این برند نیز محسوب می شوند. ضمن اینکه امروزه بسیاری از چهرهای سرشناس ورزش و سینما نیز، معرِّف ساعت های این برند هستند و به طور خاص در کمپین های ویدئویی و دیجیتال این برند حضور فعال دارند.
http://www.parvaresheafkar.com/law-attraction