ثبت بین المللی علائم تجاري،ثبت بین المللی علامت تجاري،ثبت بین المللی نام تجاري،09123707174+02144381154,نام تجاري بین المللی ،برند بین المللی ،برند تجاري بین المللی ،ثبت برندبین المللی ،ثبت برند تجاري بین المللی ،ثبت بین المللی علائم،ثبت علائم تجاري،ثبت اينترنتي،اداره ثبت علامت تجاري،اداره ثبت علائم تجاري،ثبت بین المللی طرح صنعتي،اختراع،ثبت بین المللی لوگو ،،اظهارنامه ثبت,آرم تجاري،خريد، فروش برند،ثبت بین المللی ،شركت،علامت تجاری فروشی،اسم تجاري بین المللی ،تمدید،انتقال،نشان تجاري،انتقال،مالکيت ص ثبت بین المللی علائم تجاری
چهارشنبه 05 دي 1403      16:10
 
 
Text/HTML


 

Text/HTML





آمار بازدید
ثبت بین المللی علائم تجاری

 

 

 

 

ثبت بین المللی نام و علامت تجاری

 

ثبت علامت تجاری بین المللی wipo – قرارداد مادرید

با اینکه اکثر کسب و کارهای بین المللی، به اهمیت استفاده از علائم تجاری به منظور متمایز کردن محصولاتشان از محصولات رقبا پی برده اند، ولی هنوز اهیمت حمایت از علائم تجاری از طریق ثبت موافقت نامه مادرید را درک نکرده اند.

·         علامت تجاری (Trademark) چیست؟

·         علامت تجاری بین المللی چگونه ثبت می شود؟

·         علامت تجاری بین المللی چه کاری انجام می دهد؟

·         چه نوع علائم تجاری بین المللی را میتوان ثبت نمود؟

·         گواهینامه بین المللی ثبت علامت تجاری چگونه است؟

·         فرایند و شرایط مورد نیاز برای ثبت علامت تجاری تحت موافقتنامه مادرید چگونه است؟

به همین منظور جهت تسهیل روند ثبت بین المللی و تحصیل حقوق ناشی از آن تعدادی از کشورهای عضو کنوانسیون پاریس اتحادیه بین المللی را جهت حمایت از مالکیت صنعتی در راستای کنوانسیون مزبور تشکیل داده و درآن سیستم مادرید را بعنوان دستورالعمل ثبت بین المللی علائم تجارتی تصویب نمودند.

این سیستم شامل دو معاهده میباشد:

1.     موافقتنامه مادرید مورخ 1891 و پروتکل مرتبط با آن مصوب 1989 و همچنین آئیننامه مشترک می باشدسیستم مادرید درحال حاضر دارای 91 عضو متشکل از کشورها و دفاتر منطقه ای میباشد.

2.     لازم به توضیح است که درخواست ثبت بین المللی صرفا” از طریق دفاتر مالکیت صنعتی کشورهای عضو سیستم مادرید امکان پذیر بوده و منوط به ثبت در کشور مبداء می باشد.

علامت تجاری (Trademark) چیست؟

یک علامت تجاری، علامت مشخصه ای است که کالاها و یا خدمات مربوط به شخص حقیقی یا حقوقی را متمایز مینماید. منشاء آن نیز به زمانهای قدیم بر میگردد یعنی زمانی که صنعتگران و هنرمندان امضاء و یا مهر مخصوص خود را بر روی محصولات یا آثار هنری خود میگذاردند. در طول سالیان این علامتها سیر تکاملی خود را به سوی حمایت و ثبت علائم تجاری امروزی طی کرده اند.

این سیستم به مصرف کنندگان کمک میکند تا کالا یا خدمات مورد نیاز خود را براساس علامت تجاری خاصی که طبیعت و یا کیفیت آن محصول و خدمت را مشخص میکند انتخاب و خریداری نمایند.

 

علامت تجاری بین المللی چه کاری انجام می دهد؟

علامت تجاری بین المللی، مالک آن را از حمایتهای قانونی برخوردار میسازد و وی میتواند برای متمایز نمودن کالا یا خدمات خود از آن استفاده نموده و یا در ازاء دریافت وجه، شخص دیگری را مجاز به استفاده از این علامت خاص بنماید.

در واقع حق استفاده انحصاری از علامت ثبت شده جهت استفاده بر روی محصولات و خدمات موردنظر و یا ارائه مجوز استفاده از آن به دیگری، صرفا” در اختیار صاحب علامت میباشد.

از منظر وسیعتر، حمایت از علائم تجارتی به سبب شهرت و منافع مادی حاصله از آنها موجب تشویق صاحبان این حقوق به انجام اقدامات مبتکرانه و شجاعانه درسطح جهان میگردد،  بعلاوه ممانعت از رقابتهای غیرقانونی و ناعادلانه از قبیل جعل علامت تجاری مشابه برای محصول و یا خدمت نامرغوب و متفاوت را دربردارد.

حمایت از علائم تجاری توسط دادگاه صورت میگیرد بطوریکه دراکثر نظامهای قضایی، دادگاهها قادر خواهند بود مانع از تخلفات انجام شده بر روی علایم تجاری شوند.

به مفهوم کلی تر علایم تجاری، از طریق به رسمیت شناختن کالا یا خدمات خاص و در برداشتن منافع مالی در سطح جهان، موجب ارتقا ابتکار عمل و کارآفرینی میگردند.

حمایت از علایم تجاری موجب جلوگیری از رقابتهای غیر منصفانه تجاری به شکل تولید کالاهای تقلبی و استفاده از علایم مشخصه تجاری برای فروش محصولات باکیفیت پایین صورت میگردد. این نظام به افرادی که صاحب مهارت و سرمایه هستند کمک مینماید تا کالا و خدمات خود را به روشی منصفانه تولیدکرده و بفروشند که در نتیجه تجارت بین المللی را نیز تسهیل مینماید.

سیستم حمایتی از علائم تجاری این فرصت را برای کسانی که دارای مهارت و تجربه کافی هستند فراهم مینماید تا در منصفانه ترین شرایط ممکن به تولید و بازاریابی کالاها و خدمات خود پرداخته و بدین ترتیب امکان تجارت بین المللی برایشان تسهیل گردد و همچنین درمصرف کننده ایجاد اعتماد جهت تعیین حقوق ناشی از انتخاب وی مینماید.

چه نوع علائم تجاری بین المللی را میتوان ثبت نمود؟

تعداد علائم قابل ثبت درسطح جهان تقریباً نامحدود هستند و مطابق با قانون مصوب کشورها، علامت تجاری ممکن است متشکل از یک یا چند کلمه، حرف یا عدد باشد.

همچنین علامت تجاری برگرفته از شکل، نماد، اشکال سه بعدی، نمادهای صوتی مانند اصوات موسیقی، رایحه و یا رنگ دارای ویژگی متمایز کننده باشد، علامت تجاری میتواند شامل کلمه، حرف و یا عدد و یا ترکیبی از آنها باشد. علاوه بر علائم تجاری که مبدأ تجاری کالاها یا خدمات را معین میکند، چند دسته دیگر از علائم نیز وجود دارند:

·          علائم جمعی COLLECTIVE MARKS علامتهایی هستند که به یک مجموعه یا انجمن تعلق میگیرد بطوری که اعضای آن توسط این علامت خود را در سطح کیفی و یا سایر مجموعه مشخصات مورد نیاز آن مجموعه یا انجمن معرفی می نمایند. بعنوان مثال از انجمن ها و یا کانون هایی میتوان یاد کرد که به عنوان نماینده گروهی خاص از کانون سردفتران، حسابداران، مهندسین و یا معماران میباشند.

·         علائم تائیدی CERTIFICATION MARKS علامتهایی هستندکه درمقابل اجرا و رعایت یکسری استانداردهای تعریف شده به تولیدکننده و یا ارائه دهنده خدمات اعطا میگردد. این علامت میتواند به هرکسی که بتواند تائیدکند که محصول تولیدی او از طریق روشی تولیدشده است که استانداردهای تعین شده را رعایت کرده است اعطا گردد. بعنوان مثال میتوان از استاندارد کیفی ISO 9000 که در جهان کاملاً شناخته شده و مقبول میباشد، نام برد.

علامت تجاری بین المللی چگونه ثبت می شود؟

جهت درخواست ثبت بین المللی علامت تجاری در سایر کشورها، ابتداء بایستی علامت موردنظر در کشور مبداء به ثبت برسد. بنابراین ثبت داخلی علامت تجاری در کشور مبداء پیش نیاز ثبت بین المللی علامت تجاری درکشورهای عضو سیستم مادرید میباشد. اقدام به درخواست ثبت بین المللی علامت تجاری صرفا” ازطریق اداره مالکیت صنعتی امکان پذیر می باشد.

یک علامت تجاری باید خاص و متمایز کننده باشد بطوریکه مصرف کنندگان با دیدن آن علامت محصول مورد نظر را شناخته و همچنین آن را از سایر علائم تجاری و دیگر محصولات که با آن علائم تجاری معرفی میشوند را تشخیص دهند. یک علامت تجاری نباید باعث گمراهی و یا فریب مصرف کننده گردیده و یا باعث از بین رفتن نظم عمومی یا خلاف اخلاق حسنه گردد.

حقوقی که به یک علامت تجاری اعطا میگردد الزاماً با حقوق اعطا شده به علامت تجاری دیگریکسان نخواهد بود. این موضوع از طریق بررسی های انجام شده توسط اداره علائم تجاری و یا در نتیجه ادعای اشخاص ثالث به حقوق مشابه تعیین می گردد.

دامنه حمایت از علائم تجاری بین المللی تا کجاست؟

تقریباً تمامی کشورهای جهان، علائم تجاری را ثبت و حمایت میکنند هر اداره ملی یا منطقه ای ثبت علائم تجاری، مجموعه ای از اطلاعات علامتهای تجاری ثبت شده را نگهداری میکنندکه شامل اطلاعات کامل درخواستی برای تمام علائم ثبت شده، تمدید شده، جستجوها و اعتراضات توسط اشخاص ثالث، میباشد. لیکن تأثیر ثبت این علائم محدود به کشور یا قلمرو مورد نظر میشود.

به منظور اجتناب از نیاز به ثبت علامت تجاری بطور جداگانه در هریک از سازمانهای ملی یا منطقه ای ثبت علائم، سازمان جهانی مالکیت معنوی WIPO سیستمی را جهت ثبت بین المللی علائم تجاری ایجاد کرده است. این سیستم تحت موافقتنامه و پروتکل مادرید که ثبت بین المللی علائم را در برمیگیرند اداره میگردد.

هرشخصی که به طریقی (به لحاظ ملیت، اقامت و یا استقرار بنگاه صنعتی یا تجاری) به یک کشور طرف قرارداد و به یکی یا هردو معاهده مذکور مرتبط باشد، میتواند با ثبت یا درخواست ثبت علامت تجاری خود در اداره ثبت علائم تجاری آن کشور از مزایای ثبت بین المللی که تأثیر آن در همه یا برخی از دیگرکشورهای عضو سیستم مادرید است برخوردار گردد.

مدارک لازم برای ثبت بین المللی برند و علائم تجاری (تحت سیستم مادرید)

·                     ارائه تقاضانامه برای ثبت بین المللی برند و علائم تجاری به اداره ثبت علائم تجاری (باید در نامه اسامی کشورهایی که قصد ثبت برند در آن ها را دارید درج کنید.)

·                     معرفی نامه برای شرکت ها و اشخاص حقوقی بر روی سر برگ شرکت به همراه امضاء اعضای هیئت مدیره و دارندگان حق امضاء و در صورت مراجعه وکیل رسمی ارائه ی وکالتنامه دادگستری

·                     تصویر شناسنامه و کارت ملی اعضای هیئت مدیره و دارندگان حق امضاء (یا تصویر شناسنامه و کارت ملی اشخاص حقیقی)

·                     

·                     تصویر آگهی تاسیس شرکت

·                     تصویر روزنامه رسمی شرکت

·                     تصویر روزنامه آخرین تغییرات شرکت در صورت وجود

·                     ارائه ی اظهارنامه یا اصل گواهی ثبت علامت تجاری درایران جهت رؤیت و تصویر آن جهت ضبط در پرونده

·                     تکمیل فرم مخصوص لاتین بعد از مشخص کردن کشور های مد نظر برای ثبت (باید فرم با دقت و به درستی پر شود)

·                     ارائه ی برگه محاسبه هزینه ها همراه با مهر و امضاء متقاضی (Fee Calculation)

·                     رسيد مربوط به پرداخت هزينه بررسي اظهارنامه ثبت بين المللي برند

·                     امضای وکالتنامه 

 

 

مزایای ثبت بین المللی مادرید

ثبت بین‌ المللی مادرید و ثبت برند تحت این سیستم موجب کاهش هزینه برند، و تسریع روند آن می‌شود. بر اساس این سیستم علامت‌های تجاری در ابتدا با ثبت ملی درکشور مبدا، با توجه به قوانین داخلی بررسی می‌شوند. بعد از این مرحله بررسی و ثبت برند بین المللی با تعیین کشورهای مدنظر بین‌ المللی و خارجی، انجام می‌شود و با ارائه اظهارنامه بین ‌المللی از طریق اداره مالکیت صنعتی به وایپو، متقاضی این امکان را دارد که درصورت تمایل در همه ۸۵ کشور عضو موافقتنامه و پروتکل مادرید یا تعدادی از این کشورها با انتخاب و خواست خود، کسب حمایت کند.

به عبارت دیگر سیستم مادرید و ثبت بین ‌المللی مادرید یک راه ارزان، ساده، سریع و موثر است و به وسیله یک تقاضانامه بین ‌المللی و پرداخت مبلغ مربوطه می‌توان از این سیستم بهره‌ند شد و برند خود را ثبت کرد.

علاوه ‌بر این اگر درعلامت ثبت مبداء تغییری ایجاد شد می‌توان با پرداخت یک مبلغ ناچیز و به راحتی این تغییرات را در سطح بین‌‌ المللی هم اعمال کرد. این تغییرات می‌تواند شامل تغییرنام، آدرس و مالکیت یا غیره باشد. یکی از مزایای این سیستم این است که نیازی به انتشارعلائم در روزنامه رسمی کشور متبوع و مبدا نیست. به عبارت دیگر ثبت بین المللی علائم تجاری بر طبق سیستم مادرید، مجموعه‌ای از ثبت‌های ملی مطابق با مقررات داخلی هر یک از کشورهای انتخابی متقاضی است.



چه کشورهایی عضو سیستم ثبت بین المللی مادرید هستند؟

موناکو/ مولداوی / مونته نگرو / ماداگاسکار / مقدونیه / مغولستان / موزانبیک / نامیبیا / ایران/ آنتیگوا و بارباردو/ آلبانی / ارمنستان/  بن ایر/ اتریش/ استرالیا/ آذربایجان / بوسنی و هرزه گوین / بلژیک/ بلغارستان / بحرین/ بوتان / بوتسوان / بنلوکس / بلاروس / سوئیس / چین / کوبا / قبرس/ جمهوری چک /  آلمان /  دانمارک / الجزیره / استونی / مصر/

اتحادیه اروپا  /  اسپانیا / فنلاند / فرانسه / انگلستان/  گرجستان / غنا / یونان / کرواسی / مجارستان / ایسلند / ایرلند/ ایتالیا / سنگاپور / اسلوونی / اسلوواکی / سبیرالئون / سان مارینو / سوریه / ژاپن / کنیا / قرقیزستان / کره شمالی / کره جنوبی/ قزاقستان / لیختن اشتاین / لیبریا /  لسوتو/ سائوتومه و پرنسیپ / لیتونی / موروکو / نروژ/ عمان / هلند / لهستان / پرتغال / رومانی / روسیه / سودان / سوئد /  تاجیکستان / ترکمستان / ترکیه / اوکراین / آمریکا /ازبکستان / ویتنام / زامبیا / کوراکائو / سینت مارتین / سوازیلند

 

خلاصه موافقتنامه و پروتکل مادرید

برای ثبت برند بین المللی می‌توان از دو روش استفاده کرد. یکی موافقتنامه Trips و یکی موافقتنامه مادرید. هر کدام از این دو موافقتنامه قوانین متفاوتی دارند. بر طبق موافقتنامه Trips که بیشتر از ۱۵۰ کشور آن را امضا کرده‌اند، ثبت برند بر اساس قوانین  WTO  صورت می‌گیرد. بر طبق این موافقتنامه برند در سوئیس بدون واسطه ثبت می‌شود. به عبارت دیگر نیازی نیست که برند در کشور مبدا ثبت شود.

اما در توافقنامه مادرید که ایران نیز عضو آن است برای ثبت برند در قدم اول باید در کشور مبدا برند ثبت شود. در همین راستا افراد باید اظهارنامه بین ‌المللی خود را به اداره مالکیت صنعتی ارائه کنند و از میان کشورهای عضو مادرید، کشورهای مدنظرشان را انتخاب کنند. بعد از آن تقاضانامه به یکی از سه زیان اسپانیایی، انگلیسی یا فرانسه ترجمه و ارسال می‌شود.

علامت تجاري،ثبت علامت،ثبت علامت تجاري،ثبت علايم تجاري،ثبت علائم تجاري،ثبت برند،ثبت لوگو،ثبت آرم،ثبت برند تجاري،ثبت لوگو تجاري،ثبت آرم تجاري،مدارك لازم جهت علامت تجاري،مدارك لازم جهت ثبت علايم تجاري،مدارك لازم جهت ثبت علائم تجاري،مدارك لازم جهت ثبت برند،مدارك لازم جهت ثبت لوگو،مدارك لازم جهت ثبت آرم،طرح صنعتي،ثبت بين المللي علامت تجاري،ثبت بين المللي توسط سيستم مادريد،سيستم مادريد،ثبت بيت المللي برند،ثبت بين المللي لوگو،ثبت بين المللي آرم،ثبت طرح صنعتي،مدارك لازم جهت ثبت طرح صنعتي،ثبت شركت،مدارك لازم جهت ثبت شركت،ثبت شركت تعاوني،ثبت شركت سهامي خاص،ثبت شركت سهامي عام،مدارك لازم جهت ثبت شركت تعاوني،مدارك لازم جهت ثبت شركت سهامي خاص،مدارك لازم جهت ثبت سهامي عام،ثبت موسسه،مدارك لازم جهت ثبت موسسه،ثبت موسسه غير تجاري،مدارك لازم جهت ثبت موسسه غير تجاري،طرح شبنم،ثبت طرح شبنم،مدارك لازم جهت ثبت طرح شبنم،كالاهاي مشمول طرح شبنم،كارت بازرگاني،ثبت كارت بازرگاني،مدارك لازم جهت ثبت كارت بازرگاني

 

 

ثبت نام تجاري، ثبت علامت تجاري ، ثبت علائم تجاري ، ثبت اسم تجاري، ثبت برند تجاري، ثبت لوگو، ثبت نام تجاري در ايران، ثبت نام تجاري محصول، ثبت نام تجاري کالا، مراحل ثبت نام تجاري، سازمان ثبت نام تجاري، اظهارنامه ثبت نام تجاري، فرم ثبت نام تجاري، اداره ثبت نام تجاري، هزينه ثبت نام تجاري، مدارک ثبت نام تجاري، شرايط ثبت نام تجاري، آدرس اداره ثبت نام تجاري، سامانه ثبت نام تجاري، نحوه ثبت نام تجاري، ثبت نام تجاري شرکت ، ثبت نام تجاري بين المللي ، ثبت نام صنعتي، ثبت نام تجاري در سيستم مادريد، ثبت نام تجارتي، ثبت علامت تجاري در ايران، ثبت علامت تجاري محصول، ثبت علامت تجاري کالا، مراحل ثبت علامت تجاري، سازمان ثبت علامت تجاري، اظهارنامه ثبت علامت تجاري، فرم ثبت علامت تجاري، اداره ثبت علامت تجاري، هزينه ثبت علامت تجاري، مدارک ثبت علامت تجاري، شرايط ثبت علامت تجاري، آدرس اداره ثبت علامت تجاري، سامانه ثبت علامت تجاري، نحوه ثبت علامت تجاري، ثبت علامت تجاري شرکت، ثبت علامت تجاري بين المللي ، ثبت علامت صنعتي، ثبت علامت تجاري در سيستم مادريد، ثبت علامت تجارتي، ثبت برند تجاري در ايران، ثبت برند تجاري محصول، ثبت برند تجاري کالا، مراحل ثبت برند تجاري، سازمان ثبت برند تجاري، اظهارنامه ثبت برند تجاري، فرم ثبت برند تجاري، اداره ثبت برند تجاري، هزينه ثبت برند تجاري، مدارک ثبت برند تجاري، شرايط ثبت برند تجاري، آدرس اداره ثبت برند تجاري، سامانه ثبت برند تجاري، نحوه ثبت برند تجاري، ثبت برند تجاري شرکت ، ثبت برند تجاري بين المللي ، ثبت برند صنعتي، ثبت برند تجاري در سيستم مادريد، ثبت برند تجارتي، ثبت علائم تجاري در ايران، ثبت علائم تجاري محصول، ثبت علائم تجاري کالا، مراحل ثبت علائم تجاري، سازمان ثبت علائم تجاري، اظهارنامه ثبت علائم تجاري، فرم ثبت علائم تجاري، اداره ثبت علائم تجاري، هزينه ثبت علائم تجاري، مدارک ثبت علائم تجاري، شرايط ثبت علائم تجاري، آدرس اداره ثبت علائم تجاري، سامانه ثبت علائم تجاري، نحوه ثبت علائم تجاري، ثبت علائم تجاري شرکت ، ثبت علائم تجاري بين المللي ، ثبت علائم صنعتي، ثبت علائم تجاري در سيستم مادريد، ثبت علائم تجارتي، ثبت اسم تجاري در ايران، ثبت اسم تجاري محصول، ثبت اسم تجاري کالا، مراحل ثبت اسم تجاري، سازمان ثبت اسم تجاري، اظهارنامه ثبت اسم تجاري، فرم ثبت اسم تجاري، اداره ثبت اسم تجاري، هزينه ثبت اسم تجاري، مدارک ثبت اسم تجاري، شرايط ثبت اسم تجاري، آدرس اداره ثبت اسم تجاري، سامانه ثبت اسم تجاري، نحوه ثبت اسم تجاري، ثبت اسم تجاري شرکت ثبت اسم تجاري بين المللي ، ثبت اسم صنعتي، ثبت اسم تجاري در سيستم مادريد، ثبت اسم تجارتي، ثبت لوگو تجاري در ايران، ثبت لوگو تجاري محصول، ثبت لوگو تجاري کالا، مراحل ثبت لوگو تجاري، سازمان ثبت لوگو تجاري، اظهارنامه ثبت لوگو تجاري، فرم ثبت لوگو تجاري، اداره ثبت لوگو تجاري، هزينه ثبت لوگو تجاري، مدارک ثبت لوگو تجاري، شرايط ثبت لوگو تجاري، آدرس اداره ثبت لوگو تجاري، سامانه ثبت لوگو تجاري، نحوه ثبت لوگو تجاري، ثبت لوگو تجاري شرکت ، ثبت لوگو تجاري بين المللي ، ثبت لوگو صنعتي، ثبت لوگو تجاري در سيستم مادريد، ثبت لوگو تجارتي